Voor wie aan bouwen denkt

Persbericht Mijn Modewereld in de Wijk

Mijn Modewereld verdubbelt winkeloppervlak in de Wijk

MEPPEL – Mijn Modewereld in de Wijk breidt uit en verdubbelt het winkeloppervlak. Daarnaast worden extra kantoorruimtes, magazijnruimtes, magazijnruimtes voor online winkelen en een outlet gerealiseerd. Boven een deel van de winkel wordt een achttal appartementen gerealiseerd. In een tijd waarin het winkelaanbod slinkt, en winkelketens gedwongen krimpen, zwemt ondernemer Jeanette van de Belt tegen de stroom in en bewijst ze het succes van haar winkelformule; persoonlijk winkelen in een omgeving waarin de klant zich thuis voelt.

De Dorpsstraat van de Wijk heeft het afgelopen decennium een aantal herinrichtingen ondergaan. Zo maakte ongeveer twintig jaar geleden de interieurwinkel plaats voor het huidige Mijn Modewereld en kreeg het pand zowel vanbinnen als vanbuiten een grote metamorfose. Hiermee kwam een stroom aan bezoekers op gang en verlevendigde het dorp. Vorig jaar verhuisde supermarkt Coöp naar een nieuw pand naast de “Wieker Meule” en werd het aantal parkeerplaatsen uitgebreid. Dit bevorderde de doorstroom in de Dorpsstraat en gaf het winkelend publiek meer ademruimte.

Door de verhuizing van de supermarkt kwam het pand aan de Dorpsstraat, dat grenst aan Mijn Modewereld, vrij. Ondernemer Jeanette van de Belt zag dit als een kans: “In september zijn we gestart met de verbouwing van het pand. De oorspronkelijke panden naast Mijn Modewereld zijn gesloopt, zodat we deze helemaal opnieuw kunnen opbouwen en aanbouwen. We gaan dus voor een mooie buitenkant, maar de bezem gaat ook zeker door de binnenkant. Van het verplaatsen van muren tot het leggen van nieuwe vloeren; alles voor de ultieme shopbeleving voor de klant. Meer oppervlakte betekent ook grotere collecties én meer ruimte om deze mooier te presenteren. Daarnaast realiseren we speciale workshopruimtes en ruimtes waar personal shoppers onze klanten één op één kunnen adviseren. En dan kan Mijn Modecafé natuurlijk niet achterblijven: ideaal voor klanten die tussen het winkelen door willen genieten van bijvoorbeeld een goede lunch. Ook handig als ze er een dagje van willen maken. Er staat dus veel te gebeuren om Mijn Modewereld naar een hoger plan te tillen. Onze nieuwe winkel opent in het najaar van 2018. Ondertussen kunnen klanten natuurlijk gewoon door winkelen. Wij kunnen niet wachten.”

De uitbreiding van Mijn Modewereld is voor het dorp van grote toegevoegde waarde. Ook wethouder Jan ten Kate van gemeente De Wolden is er blij mee. “Mijn Modewereld betekent veel voor de Wijk. Naast werkgelegenheid, het is één van de grootste werkgevers in onze gemeente, zorgt het voor een toestroom aan publiek. Daarmee geeft de winkel een enorme impuls aan de leefbaarheid in het dorp. Door de uitbreiding en door de verplaatsing van de supermarkt is het dorp toekomstbestendig. We zijn dan ook trots op de ontwikkelingen in de Wijk. Als gemeente kunnen we wilde plannen hebben maar het zijn de ondernemers die de nek uitsteken en het doen. En daar profiteren we allemaal van.”

Het ontwerp van de uitbreiding is afkomstig van architect Arnoud Olie van B+O Architecten uit Meppel. “In tegenstelling tot het huidige pand, met een eenduidige architectuur, is nu gekozen voor architectuur met een duidelijke parcelering en een individuele geveluitstraling. Hierdoor sluit de uitbreiding aan bij de karakteristieke lintbebouwing, die de Dorpsstraat door de eeuwen heen een eigen identiteit heeft gegeven.” Van de acht appartementen kijken er vier uit op de Dorpsstraat. De overige vier bieden uitzicht op de Professor Blinkweg. “Door ook een woonfunctie toe te kennen aan de uitbreiding, wordt de levendigheid in het dorp buiten winkeltijden vergroot”, vertelt Olie.

Aannemersbedrijf Bramer, waartoe ook Bouwbedrijf Donker behoort, is verantwoordelijk voor de realisatie van de uitbreiding. Bouwbedrijf Donker is een lokale bouwer en gevestigd in de Wijk. Directeur Gerrit Wessels: “We hebben ons best gedaan om dit werk binnen te halen. Het is een prachtige uitdaging. Vooral omdat de uitbreiding in een bestaande omgeving wordt gerealiseerd en er met diverse belangen rekening gehouden moet worden. Ook over het ontwerp is nagedacht en past bij de omgeving. De uitbreiding is van grote betekenis voor het dorp.”

Naar verwachting wordt de nieuwe winkel van Mijn Modewereld in het najaar van 2018 geopend.